Mina hårtips:

- Borsta aldrig håret när det är blött. Använd en bredtandad kam.

- Använd bra produkter! Jag använder grejerna på bilden ovan: grön beachspray från Lanza (får lockarna att hålla bättre och gör håret strävare, använder denna bara ibland), rött värmeskydd från Lanza, brunt typ serum mot kluvna toppar från Joico och så silkesdroppar från Joico - MIN RÄDDNING. Utan silkesdropparna skulle jag fan knappt ha något hår kvar.

- Klipp bort det slitna, det ska ändå bort någon gång så det är lika bra! Ju längre du väntar med att klippa håret desto längre upp "klättrar" det slitna, så ju längre du väntar = desto mer kommer du måsta klippa dig till slut.

- Tvätta ABSOLUT inte håret varje dag!!!!!! MYCKET VIKTIGT!!! Jag gjorde det förr och mitt hår vart så jävulst tunt och slitet, nu tvättar jag det bara några gånger i veckan och mitt hår mår mycket bättre av det. Använd torrschampo i nödfall.

- Locka håret, det får håret att se mycket tjockare och livligare ut. Använd alltid värmeskydd innan du stylar håret med värmeverktyg, också viktigt.

Kommentera

Publiceras ej